7/5 Sara, Buon Compleanno, 25 anni

Grattis på födelsedagen, stora damen idag, 25 år. Ett fång rosor till dig


Synd jag inte kan vara hemma och fira dig men jag vet ju att du har en fin dag i alla fall. Jag firar dig här i stället, tog en riktig fika med tårtbit och allt (miniformat) på ett mycket trevligt café med mycket minibakverk, mycket goda små läckerheter. Hit måste vi gå, kakmonster, när ni kommer, ligger bara runt hörnet, intill Domen, snacka om att jag bor centralt.


Den med rött är som en liten, liten bakelse med jordgubbsmousse gjord på färska jordgubbar, underbar. Sådana här små bakverk borde det finnas i Sverige.

En ros är aldrig fel, man skall ha mycket blommer på födelsedagen

Det var längesedan jag var på marknaden så det blev en runda där idag, trevligt. Nu har de fått fram alla sommarkläder. Det är också mycket lärorikt, det är trångt och folk pratar högt så det är utmärkt att tjuvlyssna. Nu kan jag ju fråga lite själv också när det är något jag är intresserad av i stånden. Det är en sak som vi alltid brukar köpa till Sara när vi är ute och reser, det har liksom blivit en grej. Kunde inte köpa något till dig idag men här får du en bild i alla fall. Ha, ha, ha.


Det tar vi en ros på, det är ju trots allt födelsedag


Igår kväll var jag på pizzerian runt hörnet, det stället där han fick ett raserianfall i köket. igår var det dock utan utbrott, istället var han uppåt värre, sjöng och gick runt i restaurangen. han känns inte riktigt sund. Jag var nere hos Julia idag på ett glas och vi pratade om honom. Hon berättade att han hade sett honom en gång utanför stationen jättetidigt en morgon. Tre unga kvinnor hoppade in i hans Jaguar, hon tyckte de såg ut att komma från östeuropa. Konstigt! Ska nog inte gå dit fler gånger, undrar vad han går på? Synd för det är en jättegullig tjej som jobbar där, hon känner igen mig och pratar lite , får en känsla av det är synd om henne, vet inte varför. Ja, nu fick ni lite skvaller från Ravenna.

Imorgon skall jag ta bussen ut till havet med min från Österriike. Hon ville ha sällskap, vi får väl se hur det blir.
Sista rosorna för idag. Grattis Sara!!!

Kommentarer
Postat av: Danne

Hoppas de har tillräckligt många kakor bara om de är så små ;)



Här är det full flytt på G. Flyttade alla sakerna igår och idag har det bla blivit IKEA och inköp ev en del möbler... men just nu känner jag mig som de i programmet "Sjuka samlare". Saker precis överallt och man hittar inte något och får hoppa över kartonger och säckar för att ta sig någonstans... men det blir fint i slutänden :)



Klem

2011-05-07 @ 22:33:22
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Grattis Danne och Håkan...kommer snart och kikar på det nya.

Igår firade vi Sara. Grillfest i trädgården. Sandra, Sebbe, Andreas, Marie, Angelica, Sara och Jag. Vi hade det jättetrevligt och med fantastiskt väder. Hoppas att lilla gumman hade lika roligt som jag. Grattis igen Sara.

Och du Eva får nog hålla dig borta från Pizzagubben så du inte också hamnar i Jaggan :-). Man vet aldrig vad en galen italienare kan ta sig till med unga svenska flickor.



Puss från mig

2011-05-08 @ 23:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0