25/5 Imorgon kommer Daniel och Håkan

Speriamo (hoppas vi), det beror på askmolnet, jag har i alla fall förberett och varit och handlat en sak ni skall få när ni kommer. Det är så fruktansvärt roligt att kunna prata lite med folk och kunna rådfråga lite i affärerna. Det här ska nog bli bra! Dessutom har jag fått fart på luftkonditioneringen i rummet, det är helt underbart att ha i alla fall ett rum där man inte behöver svettas ihjäl i. Balkongen tidigt på morgonen funkar också rätt bra, hoppas nu bara det håller i sig så vi kan bada och sola lite också. Jag har varit vid havet i eftermiddag efter skolan, jag var på mitt vanliga ställe och de känner igen mig men gör ingen större sak av det, behandlar mig som alla de andra stammisarna, anpassar inte språket eller undviker mig inte heller för att jag är utlänning. Idag skulle de göra lite arbete på stranden berättade han, jag vistte ju inte vad men det var värsta vägmaskinen de körde runt med, jag gick hem när de började så jag hann aldrig se vad de skulle göra. De skulle börjat vid 16.00 men som alltid här är det försenat.

Det går ju runt en del försäljar på stranden, inte bara sådana som säljer en afrikansk make (minns ni?) men jag har aldrig varit med om någonstans på jorden där de bli behandlade på ett så fint och respektfullt sätt. Idag jag hur en kvinna hälsade på en afrikansk färsäljare, Ciao bello! Come stai, tuttu bene? Sen skulle hon inget ha så hon sa bara nej tack, men ändå, att få ett sådant bemötande måste ju göra jobbet som försäljare lite trevligare. Det här var inget ovanligt bemötande, men det gör också att jag gör likadant och jag måste säga att det känns mycket bättre att behandla folk med respekt.




I måndags var jag på opera, Rigoletto igen, men den här gången en något annorlunda föreställning. Det var elever i 13/14-års åldern som hade övat in hela operan och mimade till en riktig föreställning med bl a Pavarotti. Ni kan ju tänka er hur det ser ut när en mager kille på 13-år agerar på scenen med Pavarottis röst. Efter en stund vande man sig.



Sabrinas dotter hade en liten roll, det är hon i grön klänning till vänster, så jag ville ju gärna gå för den sakens skull också, men jag måste säga att de gjorde ett bra jobb och det var mycket trevligt.  

Kommentarer
Postat av: Drutt

Skönt med AC ibland.

När jag ser bilderna från Operahuset blir jag såå sugen på att åka till Riga. Vi måste få till det så snart du kommer hem.

Hoppas ni har det kul nu när Danne och Håkan är hos dig. Ät inte ihjäl er bara.

Puss, puss.

2011-05-26 @ 22:04:38
Postat av: Drutt

Undrar om min förra kommentar gick igenom. Får spelet på denna sidan ibland.

2011-05-26 @ 22:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0