16/5 Daniel, Buon Compleanno, 29 anni

Hipp, hipp,hurra, på din födelsedag! En ros till dig. Sabrina, min lärare hälsar så mycket och grattar också. Jag har ju berättat en del om dig.


Eftersom jag missade din födelsedag, Håkan, så får du ett fång rosor. Grattis i efterskott.


Här har varit en lugn helg. Lördagen inledde jag med ett besök på marknaden, behövde fylla på lite inför badsäsongen, skaffade en ny bikini, ett badlakan en en strandväska, alltsammans för 30 euro. Mycket prisvärt i jämförelse med vad det kostade att hyra en solsäng och ett parasoll vid stranden, dit jag åkte efter marknaden, 19 euro. Måste hitta ett billigare sätt att sola, det här går ju inte, men det var väldigt skönt att slappa en dag på stranden med en bok (på svenska) och några promenader längs med strandkanten. Jag badade inte för det är så jobbigt att byta om utan nöjde mig med att bada benen, men det är helt klart badtemperatur på vattnet. på kvällen tittade jag på melodifestivalen på en italiensk kanal, lite roligt att höra deras kommentarer och de var mäkta imponerade av Eric Saade och hans framträdande, det var ju kul att höra. Överhuvudtaget var de väldigt positiva, sa ens inget negativt när det hade varit lätt att göra det, så det var kul att kolla även om det blir lite långdraget.

 
Det här kostade jag på mig idag för att fira dig, Daniel. Hipp, hipp hurra! Som vanligt går det inte bara att beställa en drink utan man får alltid diverse tilltugg till, brukar vara mer än så här, men jag är inte så intresserad, ville ju bara ha något att dricka. Det här är inne på en gård, en liten piazza, en oas mitt i stan. Här är väldigt avkopplande och de är mycket trevliga, hit måste vi gå. 



Det finns ett ställe till som är en oas här i stan och det är en trädgård, jag har visat den förr, men nu blommar det så fint därinne, t ex den här som jag bara inte kan komma på vad den heter, men ni vet vilken det är, luktar så gott, nej, jag kommer inte på det.


Men det här vet jag verkligen inte vad det är, växer på ett träd och är först röda blommor och sen blir den här "frukten" kvar. Kanske du vet det, Daniel, du har ju kunnat alla andra jag skickat bilder på.



Här inne bor den här lille krabaten också, knappt man ser honom. Jag har ju en i trädgården också där jag bor och här omdagen hade den letat sig upp till mitt fönster på andra våningen och lång på fönsterbrädan utanför fönstret när jag skulle stänga det. Jag hoppas verkligen han stannar där ute för jag vill absolut inte ha in honom i huset.
  

Jag har en bil till på några rosor som jag tycker är så fina, det är ju trots allt födelsedag och då kan man inte få för mycket blommor. Grattis, än en gång, från mamma.

Kommentarer
Postat av: Drutt

Tur att Sverige kom så bra i Melodifestivalen iaf. Här har varit en sorgens dag efter genomklappningen på Tre Kronor.

När jag ser bilderna från den lilla parken blir jag så sugen på att åka ner. Varmt och doftande blommor och en söt solbränd fru. Kan livet bli bättre.

Puss.

2011-05-16 @ 20:32:51
Postat av: Danne

Tusen, tusen tack! Hälas tillbaka till Sabrina!



Angående busken med "frukterna", vet jag faktiskt inte vad det är för något... tyvärr.



Vad kul att du firade lite på egen hand. Här blev det firing först på jobbet med tårta och ikväll blev det faktiskt Italiensk restaurang... Först antipasti och sedan "ordentlig" italiensk pizza :)



Du kan se bilder på hur tårtan blev på min blogg om du vill :) Den va MYCKET uppskattad på jobbet... Ska berätta lite mer utförligt när vi kommer ner :)



Puss och kram så länge!

2011-05-16 @ 22:18:38
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Tusen takk for nydelige roser! :-) Blir mer och mer att se fram emot. Här är jag extra nöjd just nu tack vare ishockeyn. ;-)

2011-05-16 @ 22:42:14
Postat av: eva

Kan inte fatta att du kunde göra en så fin tårta, vilket arbete med tanke på att du gjort allt själv, t o m kokat ihop sockerfondanten. Du är otrolig!



Du har väl rätt i att det inte går att tiga ihjäl hockeyn. Eftersom man bara inte får göra som svenskarna gjorde känns det helt okej att säga: Grattis Finland!

2011-05-17 @ 08:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0