22/3 Snor

Jag har ett överflöd på det just nu, snor alltså. Jag gör av med ett antal pappersnäsdukar per dag och i morse var de slut. Jag var bara tvungen att köpa nya innan jag började lektionen. Varje morgon går jag förbi ett apotek så jag gick in där och kom på att jag vet ju inte vad det heter på italienska. Försökte komma på något på engelska men jag hade redan börjat prata med expediten, det enda jag kom på var napkin, nej men hjälp, betyder inte det blöja, så illa är det ju inte så jag behöver en blöja till näsan. Nu kan ni ju tänka er att jag var full i skratt med alla dessa tankarna i huvudet, samtidigt försökte jag visa med teckenspråk att jag behövde näsdukar. Stod där och sa il naso och typ fräste luft (förhoppningsvis). Just då tar hon upp en väl använd näsduk ur fickan och torkar sig under näsan. Si, si, si questo, säger jag och pekar också, men hon fattar ingenting. Nu håller jag verkligen på att skratta ihjäl mig, hur ska jag klara detta, jag måste ut och skratta. Nu kommer en annan expedit, lite smartare och plockar fram pappersnäsdukar, tack så jättemycket. Jag skall ju betala också, nu räknar hon ut med papper och penna hur mycket 24+24 blir, åh tänker jag och förbereder pengarna eftersom jag är lite snabbare i huvudet, men hon vill inte ha alla mina pengar. Inte att undra på eftersom jag lagt upp motsvarande 48 kronor. Undrar vem som är dum i hela huvudet med en blöja under näsan. Tror ni jag såg ut som ett fån när jag gick där och skrattade för mig själv på gatan? Tvungen att kolla napkin - servett, blöja.

Efter skolan fick jag för mig att jag skulle ta bussen tlll Conaden som jag aldrig hittar eller kommer till hur jag än försöker men idag skulle jag prova ett nytt bussnummer. Det hjälpte inte jag åkte ett par rundor men jag såg ingen Conad så det slutade som det brukar göra när jag ska dit, på ESP och Coop. Man kan fylla på skafferiet med varor därifrån också, men jag undrar var de har gjort av Conad. På sista bussturen ut till ESP körde chauffören fel och alla började hojta men det var inte så lätt att vända med en buss, utan han fick köra fram till nästa rondell. Nu hade han bråttom detta hade ju sinkat honom flera minuter, precis som någon bryr sig när bussen inte kommer på utsatt tid i alla fall. På bussen satt det en svart kille i rullstol bland passagerarna som höll på att välta i kurvorna, det är ingen överdrift, hans kompis fick håll i honom, men de bara skrattade och hans vita tänder lyste upp hela hans ansikte, man blev riktigt glad, så det var bara att stämma in i skrattet.

Fotona idag blir vårtecken. Det första är från muren här i trädgården, precis innanför grinden. Årets första ödla, det måste väl vara ett vårtecken.


Den här bilden är till dig, Drutt. Kommer du ihåg trädet du skulle titta på? Nu ser det ut så här
 

Och den hä bilden är till er alla som väntar på era vårblommor i rabatten. Ser ni nejlikan, lite ovanligt växtsätt, väldigt lång stjälk.


Kommentarer
Postat av: Drutt

Avancerad matte är hon bra på (24+24) men hitta Conad kan hon inte. Tur jag kommer snart och hjälper dig att leta. Du kan ju råka behöva nå'n mer blöja.

Tänk att trädet hann att bli grönt innan jag kom i alla fall.

Ha det så bra och hälsa ödlan så hörs vi i morgon. Puss,puss

2011-03-22 @ 20:32:46
Postat av: Danne

Du köper väl croissanter fyllda med choklad nu... som en duktig flicka... Vem vet... kanske du får besök så du behöver några att bjuda på?! ;)

2011-03-22 @ 20:59:49
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: eva

Ha, ha, ha du tänkte på de blöjorna, ja. Det var roligt. Nej, mycket kakor blir det inte men jag fick ett helt kakfat från ett café Julia och jag stannade till vid i söndags. Ägaren känner Julia och hon ville att jag skulle få alla dessa kakor, den sådana minimodeller du vet. Det var det godaste jag ätit, tänkte först att slänga dem men när jag väl smakat var det kört. Det var det värt för de var något utöver det vanliga, underbara.

2011-03-23 @ 08:14:15
Postat av: Håkki

Kaka!

2011-03-23 @ 23:01:24
Postat av: Drutt

Kakmonster ... Håkan alltså.

2011-03-24 @ 22:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0