14/3 Skitlåt

Måste bara säga att det var en riktig skitlåt, Eric Saades låt, dötråkig och försvinner i mängden. Tyckte the Moniker kunde vunnit, det var ju i alla fall raka motsatsen till förra årets låt. Nu får jag väl heja på Norge som har en bra låt i mitt tycke. Detta var en parantes och här kommer nästa.

Jag har tänkt på en sak. När man går på toan på en del restauranger eller barer så öppnar man toadörren innåt och när jag stängt dörren och sitter där i godan ro så är det inte ovanligt att det är damm, skräp, spindelnät med en och annan spindel i nere i hörnet. De glömmer helt enkelt att städa bakom dörren men jag som sitter där med stängd dörr ser. Ja, detta var bara en liten betraktelse, slut på paranteser.

Annars kan jag säga att det ska bli fest här i Ravenna, ja hela Italien faktiskt. Den 17:e mars, på torsdag, firar de att det är 150 år sedan Italien blev en enad nation, bestod tidigare av flera dömen, som idag fungerar som typ landskak. Jag befinner mig i något som heter Emilia-Romagna och utmärker sig som ett rikt, men även matrikt område. Härifrån kommer några kändisar som parmaskinkan, mortadellan, parmesanen, lambrusco, balsamico vinägern, bolognesen, Pavarotti, Laura Pausini, Fellini, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Ducati och säkert många fler. Det är dessutom ett område som inte är Berlusconivänligt och det är ju bra, tycker i alla fall jag. Vi får väl se vad det kan bli för festligheter, har tjuvläst lite och det verkar bli mycket musik, återkommer i ämnet.

På kommunhuset har den här nedräkningen vait igång sedan jag kom, inte förrän idag fattade jag vad det gällde, men nu smäller det snart.


Det förklarade också den patriotiska skyltningen till en guldsmedsaffär. De är flera affärer som är röd/vit/gröna nu.


Ikväll skall jag kolla på en av mina favoriter, Kommisarie Montalbano, det verkar vara populärt här också. Sabrina sa att jag inte skulle räkna med att förstå allt eftersom de pratar mycket sicilianska, precis som det gör någon skillnad för mig, hon tror nog  jag kan mycket mer än jag kan. Skall i alla fall bli roligt att se hur mycket jag hänger med, det brukar ju vara vackra omgivningar, så något får jag väl ut av det.

Sitter just nu på en bar/café, hemskt bra musik spelar de, skön gitarr-rock/blues,ett mellanting av Clapton/Chris Rea, passar tanten utmärkt. Men nu ska jag gå hem och göra färdigt läxorna. Jag har redan gjort en av dem idag, man skulle skriva om en massa saker som hände mig i en dröm. Jag fick några givna ämnen som dök upp i drömmen att skriva om. Detta skall imorgon tolkas och utifrån det skall man kunna säga vem jag är som person. Skall bli spännande att se hur jag tolkas med italienska ögon, eller skall vi säga drömkoder. Hoppas nu bara jag uttrykt mig som mina tankar var, annars blir det helt tokigt. Ja, ja vi får väl se vem jag är.     

 




Kommentarer
Postat av: Drutt

Väldans vad det händer saker hos dig. Här händer det ingenting, nästan i alla fall.

När det gäller Il melodio festivalo så håller jag helt med dig. Men vad hjälper det när andra röstar.



Funderar på om du har kommit in i en retrospektiv fas, när det börjar komma dasstankar verkar det som om du längtar tillbaks till dassbokstiden.



Puss,puss.

2011-03-14 @ 18:33:42
Postat av: Drutt

Tänkte på det oxo med drömmar, tur det inte ska va jag som skulle skriva, jag kommer ju aldrig ihåg vad jag har drömt. Hoppas du har drömt om mig.



Puss igen.

2011-03-14 @ 18:34:53
Postat av: Håkki

Haha. Skrattade gott för mig själv när jag läste din andra parentes. Tänkte precis samma tanke för en vecka sedan, när jag var inom toan på tåget från Stockholm. :-)

2011-03-14 @ 19:31:25
Postat av: Therese Freijd

Jag röstade på The Moniker ;) så jag måste säga att du har väldigt bra smak.



Spännande med drömtolkningen.



Du skriver så mycket i inläggen att man inte kan kommentera allt, men det är härligt att läsa i alla fall. Kram från mig

2011-03-14 @ 19:42:00
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/
Postat av: Danne

Montalbano!!! Säger bara "1 italienare och 1 grek"...



Dassboken!!! Jag skrattar ihjäl mig här i källaren... det helt klart bästa idag! :)

2011-03-14 @ 21:35:02
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0