10/3 Härligt!

Börjar med vädret. Det är verkligen underbart att känna den första vårsolen värma. I eftermiddag har det t o m varit riktigt ljummet i luften för första gången. Våren är efterlängtad även här och ett kärt samtalsämne bland folk som jag tjuvlyssnar på. I stort sätt pratar man om samma saker här som hemma, men jag tror att det är lite vanligare här att man pratar om mat. Det är ofta det snackas om hur man lagade något eller vad man skall laga till middag i alla fall bland kvinnorna när de sitter på något café. På tal om mat, jag satt ute och lunch idag  på en restaurang/bar och smygfotade ett lite äldre par, franska turister, De har börjat komma nu för att titta på alla kyrkor och mosaiken som finns här. Hörde för första gången att det är stora likheter mellan språken. Kyparen/ägaren gillade inte dem, men han var mycket artig mot dem, men han behandlade dem på ett sätt som italienare gör när de inte gillar någon, och de gör de inte när någon försöker sätta sig på dem och köra med dem. Måste säga att fransmannen var lite väl pösig och gick på på franska. men så fick han också vänta och de fick inte eferrätterna samtidigt och han fick be om en sked och han fick vänta på kaffet, och, och, och. Jag fick däremot hur bra service som helst. Riktigt roligt att se hur de spelar sitt spel, kul att vara betraktare.

Det är inte lätt att smygfota i motljus, men ni ser dem i alla fall

Ja, vädret är inte det enda som är härligt idag, jag har tappat några kilo i forma av hår också. Ja, jag är numera kortklippt, nu får jag nog inte komma hem, men det känns bra, vet inte ännu om jag tycker om att titta på det men det känns fruktansvärt skönt att slippa håret. Tack Sara för rådet, hade verkligen svårt att bestämma mig men du hjälpte mig fast du inte är här, tack gumman. Kan passa på att gratulera Marie till jobbet och säga att jag är så stollt över er mina barn, respektive är också mina barn. Jaha, nu får ni väl säga vad ni tycker, har än en gång försökt mig på att fota mig själv, det är hemskt, men nu bombarderar jag er med bilder, ni får väl blunda.




Kommentarer
Postat av: Therese Freijd

Du vet om att det snöar här hemma va??? :)

2011-03-10 @ 19:27:07
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/
Postat av: Anonym

Faktiskt jättesnyggt, men det ser inte svenskt ut. Bra. Trodde inte jag skulle tycka om kort hår, men detta var bra. Grattis, var skönt förstår jag.



I övrigt kan jag bara instämma med ovan, snö och kallt regn. Men det tar i alla fall på drivorna, alltid nå't att vara glad för.

2011-03-10 @ 19:34:59
Postat av: eva

Jag förstår om ni tycker jag är svinig med all min sol, men det är ju så sköööönt, hata mig inte, det är snart er tur.

2011-03-10 @ 20:28:55
Postat av: Danne

Jag hatar dig inte för vädret men KANSKE en smula för frisyren... jag har inte bestämt mig än... Jag som ALLTID har proklamerat för att du skall ha långt hår kan inte riktigt smälta det... Å andra sidan va min första tanke Liza Minelli... Så kanske det inte är så dumt ändå...



Finlandsssvensken är diplomatisk och säger att frisyren är fin och att du ser ÄNNU yngre ut...

2011-03-10 @ 21:32:30
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Sonen Andreas

Jag brukar alltid säga att du ska ha långt hår, men den frisyren var faktiskt snygg.

Längtar tills vi kan komme ner och hälsa på.

Jag förstår inte vad alla andra pratar om med vädret?

Vi hade lite regn igår, men idag är solen framme igen och i solen är det riktigt behagligt, lite blåsigt kanske men klart godkänt.

2011-03-11 @ 07:42:13
URL: http://crettin.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Tack :) Insåg herromdagen att jag glömt bort att läsa din blogg och jösses va grejer du får uppleva :) Tycker du blev jätte snygg i frisyren, du ser ju ut som 25 ;) Jobbade min första dag idag och självklart älskade de mig! Tyvärr så jobbade jag på påsk annars hade vi tänkt komma och hälsa på dig.

2011-03-15 @ 15:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0