9/6 Buon compleanno Andreas

Hipp, hipp hurra på din födelsedag! Hoppas du får en fin dag hemma i Sverige och i ert nya hus. Jag vet ju att ni redan firat lite och jag har också hört att det är ett jättebra hus ni köpt. Grattis även till det! Rosornas tid är nästan förbi här men jag har hittat en till dig också


Även här är det lite omväxlande väder för tillfället. Det är inte tillräckligt stabilt för att man skall åka ut till havet, det brukar komma någon skur om dagen och där emellan lite sol och lite moln. Egentligen alldeles perfekt väder för att sitta på balkongen utan att svettas ihjäl. Hörde att ni haft det både väldigt varmt och hemska åskoch regnväder. Det har åskat här också men inte som hos er.

Fler blommor till sonen, jag gillade de blå bollarna.

Vi pratade om bröllop här i Italien i skolan coh som alltid skiljer det sig åt mellan nord och syd. Just den här läraren är från södra Italien så det var den typen av bröllop hon kände till. För det första när brudparet skall gå in i kyrkan så leds brudgummen fram av sin mamma. Det var väl fint, Andreas? Tänk lite på det. Egentligen var det ju inget annat att vänta i detta landet eftersom familjen är mammans. Till festen bjuder man si så där 300 människor, släktingar och vänner, det är inte brudparet som bjuder in utan deras föräldrar, eftersom det är de som betalar. Det är inte ovanligt att brudparet inte känner igen alla släktingar, fastrars mostrar och liknande. Sen äter, dricker och dansar man lite blandet hela tiden. Det går ju inte att äta först och dansa sedan, då blir man ju alldeles för trött om man skall orka äta så mycket som de gör, så de dansar ner maten lite emellanåt. Min fråga var ju, vem har råd att gifta sig? Det har man löst genom att gästerna köper både present till brudparet och ger pengar, så man kan säga att det är rätt dyrt att gå på bröllop i södra Italien, för man räknar med att få så mycket pengar så det täcker en stor del av kostnaderna. 


Jag tycker den mörka stockrosen (tror jag det är) i mitten är fin.

Vi har pratat om husdjur i skolan också den här veckan, oj vad jag har haft mycket att berätta. Vår familj har ju viss erfarenhet av nästan alla slags husdjur. Minns ni dansmusbegravningen på Daniels barnkalas. när Andreas trodde att han måste köpa den tjocka fågeln för det var ingen annan som skulle vilja ha den, när Sara och Hanna åkte tåg med sina kaniner, när Sara och jag matade kattungar en sommar för att mammans bröstvårtor var avbitna, det finns hur mycket minnen som helst. En del har jag berättat i skolan men de andra skall ju också få en chans att prata så jag fick verkligen begränsa mig. Jag berättade bland annat om ökenråttan som jag aldrig visste om att vi hade i huset, Andreas! Ja, listan kan bli hur lång som helst men det vet ni ju alla som har djur.


Den här blomman fick jag av Daniel och Håkan på morsdag, visst har den vuxit!? Det får bli sista blomman till dig idag, Andraes. Grattis och ha en fin dag. Oändligt många kramar, mamma  

Kommentarer
Postat av: Drutt

Du är en fin människa :-)

Nu ska Sara och jag snart åka till Norge och hälsa på.

Ha det så bra.

Puss.

2011-06-09 @ 18:16:22
Postat av: Danne

Vilken otroligt fin blomma du har på bordet ;)

Kan tänka mig att det flög en massa tankar genom huvudet på dig när det gällde husdjur... Måste ju försvara Andreas lite på hans födelsedag och säga att han inte var den enda som gömde djur i huset ;)

2011-06-09 @ 21:32:35
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tack för alla blommor...jag som verkligen älskar blommor.=P

Har snott en öppen anslutning jag hittade om jag håller mig i köket så jag kunde läsa.

Vi trivs jättebra i huset, har varit duktig och klippt gräset idag. Kul känsla att ha något eget att ta hand om. :)

Nu är det inte långt kvar tills du kommer hem. Ska bli kul att se dig igen.

Kram!

2011-06-11 @ 19:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0