24/6 Glad midsommar!

Jo då, det blir lite midsommar även för mig, även om det inte existerar här så minifirar jag.

Som ni ser har jag till och med en burk matjesill, inköpt på Ikea i Rimini. Skulle kanske säga hade för jag åt upp hela burken, jag vet, jag är inte klok. Jordgubbarna sparar jag till i kväll, det är liksom fullt i magen. Jag kunde bjudit in några från skolan men jag föredrog att fira i ensamhet och vara lite nostalgisk. Jag lyssnade på Sveriges Radio P4, de sände Rolandz relationsråd, i slutet ringde Eda in och sa att hon väntade på honom. Ha! Jag provade just en jordgubbe, söt och god. Tro det eller ej men nu ösregnar det här, nyss var det så varmt så jag svettades ihjäl och nu regnar det, typiskt midsommarväder även här, ha. Jag vet inte om det syns på bilden hur mycket det regnar, men det är inte ett tyst och stilla regn, det verkligen öser ner

Igår var jag och handlade på det stora Coop. Jag ville köpa en mindre bit ost än vad som var uppskuret av kvinnan som hade som en demonstration av just en sorts ost. Det skulle gå bra, bara hon lyckades skära en sån tunn skiva, osten var i storlek med en hel parmesan och svår att skära. Det stod rvå flickor i 7-års åldern och hejade på henne för att det skulle gå bättre, men de tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb och talade också om det för henne. Både kvinnan och jag skrattade och flickorna sa, försök igen det går nog bättre. När hon till slut lyckades klappade de i händerna och utbrast, Brava, finalmente! Det var verkligen underhållande att köpa en bit ost.
Jag köpte ett par skor där också och när jag kom ut med en mycket tung kasse från affären och med flippflopp på fötterna som inte ville sitta kvar tänkte jag byta till de nyinköpta skorna. Vid busshållplatsen visar en digital tavla hur många minuter det är tills nästa buss kommer, 18 minuter visade den. Lugnt, jag hinner byta skor flera gånger om, glömde att jag var i Italien. När jag bytt en sko kom bussen och jag fick väldig fart att packa med mig skokartong och påsar och handväska och den ena skon som jag hunnit byta ut. Jag gick tillslut på bussen i olika skor och låtsade som ingenting, men de andra glodde kan jag lova. Jag hade tur för jag betalade inte när jag gick på, hade liksom händerna upptagna och sen skulle jag byta sko och packa ner allt igen, det innebar att jag missade att betala, kom på det hållplatsen innan jag skulle av. Puh, det kunde blivit dyrt, de är ganska flitiga med att kolla.

Jag tog ett kort på lite folk från skolan idag
 
Längst till vänster står en tysktalande tjej från Italien, sen har vi ett gift par från Österrike, hon gick i vår klass och han en klass nivån under vår, sen har vi min bästis från Holland, 29 år, hon är tillsammans med en kille från Ravenna sedan 4 år tillbaka och i september flyttar hon hit för gott, hon är jättego och alltid glad, riktigt rolig tös men också väldigt seriös och förståndig. Bredvid henne står en kvinna från Rumänien, hon går också i en lägre klass. På måndag kommer det lite nytt folk, då får vi se om någon kommer till min klass, skulle tippa att det är ca 30 elever för tillfället. 

Kommentarer
Postat av: Drutt

Och det är inte bara Eda som väntar ,, så gör även jag ,,, fast inte på Roland.

Nu är det snart bara tre veckor kvar.

Hoppas du inte har svettats ihjäl på stranden. Vi har spelat minigolf och ätit på Keskins idag. Och nu ikväll har vi spelat Guitar Hero. Ha det bra så hörs vi.

Puss.

2011-06-25 @ 20:16:44
Postat av: Danne

Låter i alla fall som om vi hade samma midsommarväder även om jag befann mig i Finland :) Men det var lika trevligt ändå... Fick iof ingen sill men jordgubbar i MÄNGDER... Vi hade köpt om varandra så det slutade med att vi på 9 personer hade 7 liter SVENSKA jordgibbar ;)



Fick dessutom lära mig att i Finland har man minsann ingen midsommarstång... Där har de istället björkar som man sätter utanför dörren eller huset... Ganska vackert men tyvärr tycker myggen det oxå ;)

2011-06-27 @ 14:34:15
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim Andersson

Hej hej vad intressant dina poster verkar! lär verkligen att läsa lite mer! :p Hoppas du har en bra vardag ;)

2011-06-28 @ 10:26:18
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0