7/7 Film i sommarnatten

Igår kväll var jag på utomhusbio i en av parkerna här i stan tillsammans med min holländska klasskamrat och hennes kille som är italienare. Hon kommer att bli bofast här från september och funderar på att öppna ett b&b i deras hus mitt i centrum, en bra idé enligt mig. Det var en italiensk komedi och den var verkligen rolig. Det var en sån skön kväll med stjärnklar himmel och en lätt vind ibland, helt perfekt. De hade varnat för mygg men det var inget problem. Det är så roligt för nu börjar jag känna igen de stora skådisarna här i landet och fick lite skvaller om dem från hennes kille. Ja, vi hade verkligen en trevlig kväll. 

Här är verkligen varmt, säkert 35 grader här inne i stan. Jag brukar åka ut till havet så ofta jag kan men det brukar bara bli helgerna och någon gång mitt i veckan, men där är det betydligt bättre med luft. Det brukar blåsa på eftermiddagarna men morgnarna är närmast vindstilla och då är havet helt klart. Jag gick en runda i havet i söndagsmorse, låter inte klokt men istället för att gå vid havskanten så går man en bit ut i vattnet. Där finns verkligen mycket att titta på, fiskar, meduse (maneter), krabbor och en massa andra små konstiga djurtyper. Vattnet är så klart så man ser skuggan av fiskarna och maneterna. Jag hittade ett litet djur som verkligen inte såg klokt ut, kroppen var som en spindels med inte allt för långa och på huvudet hade den en stor snäcka som den förde framför sig hela tiden. Roligast var när det blev slagsmål mellan några stycken, då reste de sig mot varandra och slogs med armarna. Jag försökte ta kort men tyvärr hade jag inte telefonen med mig när de slogs, men ni ser ju hur klart vattnet är, eller inte, för det syns inte, ha, men det är taget genom vattnet.
 

Nu har alla affärer rea här, saldi, 50% är inte ovanligt, och det är på så sätt som vanligt folk har råd att köpa något i butikerna här. Rean gör att priserna ligger på en normal nivå, annars är här löjligt dyrt i affärerna. Jag har verkligen svårt att förstå hur det kan gå runt ekonomiskt i många av de här butikerna för det är aldrig några folk inne i de svindyraste, det kan inte vara billigt att ligga på det lagret och hyrorna är inte att leka med. Den här klädbutiken verkar försöka skrämma bort kunder istället, inte tycker jag det ser så inbjudande ut precis.


Och här har vi ett annat märkligt skyltfönster hos en optiker, vilket det för övrigt finns hur många som helst i stan.

Kommentarer
Postat av: Håkki

Gorillor i butiker är obehagliga. Oberoende av om de är gipsaktiga och kroppsligt delade eller står i dörren och ser anklagande på en. ;o)

2011-07-08 @ 18:44:05
Postat av: Drutt

Själv tycker jag att den randiga damen är smått mystisk. Undrar om det finns någon innanför brillorna?

Angående det mystiska djuret så tror jag fortfarande att det är någon typav eremitkräfta, som ibland vill ha lite lugn och ro från slagsmålen och kryper in i sitt lilla hus som den har ärligen stulit någonstans.

2011-07-10 @ 17:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0