19/7 Mitt liv - en resa

Det här blir minst sagt ett annorlunda inlägg för jag har skrivit det på italienska, inte för att bevisa något, det är säkert fullt av fel, fröken har ju inte rättat det ännu, men för att sammanfatta min tid här och tacka min lärare. Det var så att vi skulle skriva om en bok som betytt mycket för oss, men jag kom inte på någon direkt. Däremot är huvudet fullt av avskedstankar, det är ju sista veckan i skolan, snyft. Det kanske låter konstigt men jag vill inte åka hem, jag vill att ni skall komma hit. Jasså, går inte det, nej då får väl jag åka hem då, längtar nämligen väldigt mycket efter er men om två dagar kommer Drutt. Tjohoo! 

Jag tänker inte översätta det, jag tror ni kan förstå en hel del ändå. Det blir en bild som inte har något med det hela att göra, bara en bild jag hittade och som fick mig att skratta och vilja fira nyår igen med mina vänner. Det var en bild jag behövde efter allt snyft jag skrivit i eftermiddag.



Mia vita – un viaggio

Oggi é molto di moda parlare della tua vita come un viaggio. Sentivo tante volte famose persone dicono ” ho fatto mio migliore viaggo della mia vita” o quello che souna anche peggio “vivo il mio sogno”. Tante volte pensavo come sarebbe la mia vita se fosse un viaggio? Come una pendolara fra Österbymo e Eksjö, un viaggio molto noiso  attraverso foresta, che io odio, un viaggio che uccide l´anima. Non volevo fare questa viaggio più, ho voluto fare un viaggio che faceva mi felice e vivente, che mi ha fatto crescere come persona. Si dice che si impara a lungo come si vive, ma io voglio anche dire che si vive a lungo si impara. Si deve sempre essere aperti e curiosi della vita. Questo é piú facile dire quando si poù scegliere e non la vita sceglie per noi.

Ritorniamo a mio viaggio. Ho cambiato il mio viaggio, ho fatto un viaggio in realtá ma anche un viaggio che ha fatto la mia anima più ricca. Sono stata da sola per 6 mesi in un altro paese, senza famiglia o amici ma anche senza lingua, devo essere un po´ pazzo . Ma ho anche ricevuto molto durante questo periodo che hanno fatto mi crescere, almeno 5 chilo. Ho incontrato un sacco di gente nova,ho imparato un nouva lingua, che non ho mai creduto era possible, e questo fa nostra (io e mio marito) prossima tempo in Italia anche piú piacevole.  Sabrina, vorrei dire un grande grazie di tutto cuore che tu mi hai dato un nuova lingua e per ti ha auitato nel mio viaggio.


Mio viaggio continua in Swezia, ma non come un pendolare fra Österbymo e Eksjö, io credo che sará un viaggio divertente e emozionante.  


Kommentarer
Postat av: Håkki

Ah, sista veckan... Stackars... Vilken tur att du får besök imorgon! Hälsa. :o)

2011-07-20 @ 22:09:23
Postat av: Danne

Ja, just så tycker jag oxå... men kolla stavningen en extra gång ;) nejdå... bara skojar med dig. Du ska se att det blir fin, fint när du kommer hem. Du kan ju alltid åka ner och hälsa på om det skulle vara så :) Annars får du väl åka på semester till Italien igen nästa år :)



Kolla in min blogg så får du se vad som händer här inatt!



Stor kram till er båda (för jag vet att pappa är där nere nu)

2011-07-22 @ 11:53:15
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0