7/2 Sono studentessa

Idag var det första skoldagen. Jag kände mig som en liten 7-årig flicka i kjol när Valeria, familjens städerska, vinkade av mig och önskade lycka till. Det var väldigt lugnt utanför porten och lika lugnt upp i hissen och även inne på skolan, hade jag kommit rätt? Ciao Eva, benvenuta bla, bla, bla, bla. Det var Milva som tog emot mig, hon är skolans sekreterare, och eftersom jag var den enda nya eleven för dagen var det inte svårt att gissa att det var jag. Jag visste ju att det var lågsäsong men hade nog trott att det skulle finnas lite fler elever. Det fanns en klass med 4 elever som hållt på ett tag men det var inte aktuellt att sätta mig där, så nu har jag börjat med privatlektioner i stället, blir antagligen så de 2 första veckorna, inte mig emot, jättelyxigt. Det kan nog behövas, jag satt som ett fån ibland, tur man får ta till engelskan när man är helt utom all förståelse. Tänkte på stackars läraren (kommer inte ens ihåg vad hon heter) vilket tålamod hon måste ha, prata till en idiot i flera timmar, sakta och tydligt, hon har nog bra lön. Massa läxor fick jag också, så det är väl bäst att sätta igång med det nu, har fördrivit eftermiddagen ute i solen så nu får jag inte lata mig mer.

Idag blir dagens bild till dig, Marie, ditt favoritord.


Kommentarer
Postat av: Drutt

Försök nu att komma ihåg lärarens namn till nästa gång, hon hette säkert Leif-Allan eller nå't.. Tittade på Hipp-Hipp i kväll och... ja jag förstår precis.



Sov så gott gumman.



2011-02-07 @ 21:46:00
Postat av: Danne

NU vill jag klargöra en sak här... Det där är mitt favoritord också... och det var faktiskt jag som lärde Marie det. SÅ DET SÅ!!!



För övrigt borde väl du veta allt om att prata till en idiot... Du har ju levt med oss 4 i dryga 30 år ;)



KLEM

2011-02-08 @ 08:33:11
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Therése Freijd

Vad härligt med privatlektioner!! Tack snälla för att jag fick länken till bloggen!! Ha det underbart! KRAM



PS. Min privata mejladress ser du kanske på något sätt ifall du vill skriva dit någon gång :) DS.

2011-02-08 @ 08:36:54
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen
Postat av: Eva

Ha, ha, ha, jag visste att du skulle reagera, Daniel. Jag har hittat en galleria till dig.

2011-02-09 @ 08:37:09
Postat av: Danne

TJOHO!!! Kommer när första lönen trillar in i början på mars ;)

2011-02-10 @ 06:04:33
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: marie

YEAH! Härligt det ser ut där borta!

2011-02-10 @ 15:28:41
Postat av: Eva

Till Marie: Du kan va´ härlig!

2011-02-10 @ 16:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0