5/2 En solig vårdag



Vilket väder! Blå himmel och soligt hela dagen. Vi började med en tur i gamla stan. Idag var det gott om folk ute men det känns ändå lugnt, ingen stress här inte, önskar ni kunde hört sorlet som spred sig över torget. Efter lunchen gick vi faktiskt hem och satte oss på balkongen för att läsa en stund, det var 18 grader trots att det var skuggigt. Fantastiskt, men det kommer säkert många väderbakslag innan våren är här på riktigt. Vi har också passat på att fylla kyl och skafferi med mat så jag klarar mig ett halvår, eller något liknande. Tänkte jag skulle passa på så länge Drutt är här och vi har bilen att ta hem allt i. Vi handlade på IperCoop och det är stort det! Hur mycket mat som helst och manuella- och färskvarudiskar av alla slag, men man blir ganska trött. Ska nog handla det mesta i Saluhallen sen, har ju faktiskt skaffat en dramaten, rosa med gula prinsesskronor, tänk att det fanns på Ikea.

Måste ju berätta att det finns god mat här också, ifall någon tvivlade. Ikväll blev det Spagetti alle vongole. Mums! Snart ska jag börja laga min egen mat, när Drutt plutt åkt sin väg.

 


Kommentarer
Postat av: Danne

Nu MÅSTE du ju ta en bild på dramaten... Blir ju hur nyfiken som helst...



Musslorna kan du få behålla för dig själv. Tacka vet jag vita prinsessbakelser med lingonsylt!!!

2011-02-06 @ 10:19:13
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0