21/2 En äkta måndag

Varför är måndagar alltid måndagar? Även om helgen varit lugn och jag bara skall gå till skolan under några timmar och inte börjar förrän 9.00 så känns det måndag. Och när man kommer fram till spegeln ser man ännu mer att det är måndag, man är alltid lite fulare på måndagar än fredagar, det tycker jag att andra är också, man liksom ser att det är måndagsansikte, brukar gå över fram på dagen som tur är. En fråga till. Varför har kvinnor ett fular ansikte än män när de vaknar, varför ser vi påsigare ut än vad de gör? Detta är generellt sett, ni hittar säkert undantag. Tänk om kvinnor inte hade smink vad hemska vi skulle se ut, medans männen ser helt okej ut. Ja, ja nog om detta. Jag vaknade i alla fall till liv i duschen eftersom vattnet blev iskallt när jag lagom hade löddrat in mig från topp till tå. Jag försökte stå tills det värsta var avsköljt och sen svepte jag in mig i handduken och ut på balkongen på baksidan för att försöka få igång varmvattenberedaren, men det gick ju inte, så in i duschen igen och skölja av löddret. Det var så kallt så det värkte i ögonbrynen! Har jag sagt att det är måndag?!

Väl i skolan fick jag min belöning för helgens plugg. Läraren (Sabrina heter hon förresten) klappade i händerna och utbrast, "Brava Eva, brava"! Det är inte varje dag man får höra det på jobbet, tror aldrig jag hörde det i skolan heller. Så nu är det inte så farligt med måndag längre, ska snart kolla om måndagsansiktet är borta också.
Dagens bilder blir inne ifrån Domen som jag går förbi nästan varje dag. Första bilden är nästan lite läskig, tänk att jag är helt ensam inne i denna jättekyrka 


Den här är lite trevligare, synd att man inte kan fånga det på bild, det här är det finast stället i kyrkan med ett altare av marmor och guld. Det är höga ljus där framme som gör att man inte ser så bra, ni får tänka er


Och här är katten. Första gången vi (Drutt o jag) såg den var inne på turisbyrån. Den låg uppe på disken och mös vid datorskärmen, sedan dess har jag sett den flera gånger ute på olika ställen. Svansen är bara 3/4 lång(kort) men han är väldigt välmående, har nog aldrig sett en så rund katt i Italien. Jag vet, den ser lite vindögd ut på kortet. Sökte just på vindögd på google för att se att det var rättstavat, då kom vindögd pungråtta upp, hahahaha

Kommentarer
Postat av: Håkki

Undrade just varför det var så fruktansvärt mycket måndag här idag och nu ser jag ju att det också är så i Italien. Bra att det går över där. Här blir det strax jobb.



Härligt med "Brava". :-) Keep up the good work.

2011-02-21 @ 14:09:31
Postat av: Danne

tycker synd om er människor som har "måndagar" ;)

Kvinnor är fulare än men eftersom de aldrig visar sig utan smink... BASTA!!!



Katten heter fresten Selma... bara så du vet. Hon har emigrerat från skåneland.

2011-02-21 @ 18:19:31
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Sonen Andreas

Visar sig män aldrig utan smink? Eller vad menar min kära bror?

Tänk om mina användare kunde klappa händerna och berömma mig när jag gör rätt.

Fast det var iofs en kille som jag pratade med som tyckte att jag skulle ta motorcykelkörkort så kunde vi dra en runda någon gång.

Haha!

2011-02-22 @ 09:48:01
URL: http://crettin.bilddagboken.se
Postat av: Maud Dahlin

Vadå ful på måndag?? Idag är det tisdag och jag ser ingen direkt skillnad på mig själv idag heller, fniss är väl ok jag ser ut så här=) Tack för presenten på min födelsedag, den var efterlängtad.Eva är du säker på att det är en KATT? har du petat på den? Snälla kan du inte skicka lite sol i en påse? Jag är så trött på vintern och is och snö och kyla och tjuriga mänsker, elaka ungar, griniga karlar, stopp i avloppet. Ha det så bra vännen och plugga på så att du får fler applåder och små utrop, man blir så glad av dom.

2011-02-22 @ 14:10:22
Postat av: Sonen Andreas

Nu är det faktiskt onsdag och jag sitter här och väntar på uppdatering!

Tråkigt här!...och kallt! -21 idag!

2011-02-23 @ 09:13:43
URL: http://crettin.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0