20/2 Söndagsplugg

Jag har inte gjort mycket denna helgen, mer än pluggat. Att tittat på italiensk TV är också plugg! Det finns inte en kanal som inte är dubbad, så det är svårt att komma undan språket. Ibland blir jag så trött i huvudet av att lyssna så aktivt, man försöker ju förstå hela tiden. Jag måste säga att de har oftast lyckats rätt bra med dubbningen men det går ju till överdrift när de t o m översätter maträtterna till något som de vet vad det är. De åt middag i en amerikansk film och då sitter värdinnan där och säger att hon gjort penne all arrabiatta, som är en typisk italiensk rätt och det var INTE dte de åt på filmen, det såg man t o m.



Så här fint lyste månen över torget när jag gick hem en kväll. Ni missar den väl inte högst upp på bilden!?



Det här är en framruta som är utsmyckad med massa små plastfigurer, såg betydligt roligare ut i verkligheten. Mellan sättena satt det en så där vit spökmask som de hade i "Jag vet vad du gjorde"-filmerna



Var det sådana här polisbilar du tyckte var manliga, Deas?


Sista bilden. Ville bara visa att det finns hopp, även om ni hade -21 i Ö-mo i morse. Denna bilden är tagen precis innanför grinden till där jag bor. Om ni tittar noga så ser ni att det är små violer utslagna som växer genom muren. Snart är våren hos er också, hav förtröstan go vänner!

Kommentarer
Postat av: Drutt

Jovisst, hoppet är ju det sista som överger en. Men det ligger snart risigt till :-).

Han som hade den bilen måste ha varit mycket på McD???!!!, eller var det smurfar alltihop.



Ha det bra och ha en bra plugg-vecka framför dig.

2011-02-20 @ 17:19:37
Postat av: Danne

Ha, ha... blev du avundsjuk nu pappa?! ;)

JAG blir avundsjuk på hur långt våren verkar ha kommit där nere. här är det som sagt kallt och minusgrader och knäna verker.. Men, men... Snart är det VM och då händer det saker här i byen så man får lite annat att tänke på ;)

2011-02-20 @ 18:34:10
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Sonen Andreas

Du är lite av ett as!

Jag vill också ha det varmt och skönt. 14- idag och skrapning av bilen. Sen är det äckligt mycket på jobbet nu också. Du har det för bra!

Polisbilen är ju skitmanlig!

Och så avslutar vi med en liten rättelse...gissar på att du menade att den visa spökmasken var scream-masken som var med i filmerna...scream. =P

2011-02-21 @ 07:49:47
URL: http://crettin.bilddagboken.se
Postat av: Danne

Jag føredrar nog ændå polishæstar framfør bilar... MYCKET manligare ;)

2011-02-21 @ 10:06:00
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: eva

Nej, då det var inte smurfar, lite blandade plastfigurer. Jag tycker verkligen synd om er som aldrig blir av med vintern, nu får det vara nog! Basta!

Haha, givetvis hade jag fel om filmen, är värdelös på filmer, har inte sett någon av dem. Typiskt mig

2011-02-21 @ 11:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0