17/2 Skyltfönster

Jag har samlat på mig lite bilder från en del skyltfönster som jag fastnat lite extra för. Tänkte att ni skulle få följa med på en liten runda och fönstershoppa.


Jag stannade till en kväll i en av arkaderna för det var en kille som spelade så fantastiskt vackert på fiol, brukar ju inte vara så njutbart, men det här var verkligen mycket vackert. Han hade så mjuk fin ton när han spelade och ljudet blev ju inte sämre av att han stod i arkaden. Jag råkade stanna framför en bokaffär och hittade en svensk bok översatt till italienska, kanske någon som läst den?


Det här är en affär med mycket "fiiiiina" kläder, svindyrt och givetvis har de an annorlund skyltning, de spelar vacker soft musik också medans man tittar. Man hajade faktiskt till första gången man såg det, trodde för ett ögonblick jag kommit till "the red light district". Lite fint var det faktiskt.


Det här var bara en söt blomsteraffär jag gick förbi en kväll, den andades verkligen vår med primula i små korgar.

Och så till sist, ett mycket annorlunda "skyltfönster"

Det är en kyrka som har en glasvägg vid ingången. Den ligger mitt i centum på gågatan och har öppet till sent på kvällarna. Jag brukar göra som så många andra gör här, går in och sätter mig en liten stund. Varje gång kommer jag att tänka på en gammal sång, "En liten stund med Jesus o vad den jämnar allt, och ger åt hela livet en ny och ljus gestalt..." Bäst är den med Frank Ådal. 

Kommentarer
Postat av: Sonen Andreas

Bäst är den maed Frank Ådahl?!? Pöh! Den är bäst med MIG! Som så mycket annat!

2011-02-17 @ 15:16:40
URL: http://crettin.bilddagboken.se
Postat av: Therese Freijd

Oj.. tala om annorlunda med "skyltfönster" rätt in i kyrkan :)

2011-02-17 @ 19:45:25
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/
Postat av: Danne

Verkar bara vara jag som fastnade för "primula i små korgar". Behöver all vårkänsla jag kan få här nu... Men om 2 veckor blir det minisemester till Stockholm!!



BTW... Fazer var på operation igår igen så nu haltar han omkring här och gnäller stackarn. Ska in igen om 6 veckor för att kolla en (förhoppningsvis) sista gång :) Bara så du vet...



Klem på du

2011-02-18 @ 06:03:18
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Spännande med skyltfönster, konstigt att man för det mesta bara går förbi dem utan att tänka så mycket på vad man ser.

2011-02-18 @ 06:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0