15/2 En disig dag

Idag är det riktigt disigt, dimma kan man nog säga att det är, men ändå rätt skönt, inte rått och kallt. Jaha, det var vädret det.
Har precis avslutat dagens sista lektionen, måste säga att man är rätt trött i skallen efter privatlektionerna, kan ju inte slappna av en sekund. Dessutom är allt på italienska, inte lätt att förstå grammatiken när man inte förstår vad hon säger, det konstiga är att jag fattar i alla fall. Ja, jag vet inte hur det går till men jag lär mig faktiskt! 
Tänkte på en sak, det kanske inte är så dumt att vara sån här lärare om man har "bessewisser-drag", tänk att få rätta andra hela dagarna och känna sig duktig. Skulle vara något för.... ingen nämnd och ingen glömd!

Det var ju trots allt alla hjärtans dag igår, ensam eller inte, man kan ju alltid festa till det lite, så jag gick på japansk restaurang. Kunde dessvärre inte ta några kort, kändes för pinsamt, men det var ett jättetrevligt ställe med fullt av par som nojsade. Bordet bredvid mig satt ett ungt par, han i kostym och slips och hon i parfym. Det måste blivit en dyr kväll, en flaska parfym för en kväll, tur att den var väldoftande. Maten var jättego, hit ska jag gå fler gånger.

Det får väl bli lite bilder också. Det här hittade jag i en kyrka, jag bara gick in för att se hur den såg ut och hittade en liten utställning. Trodde på långt håll att det var en stor krubba de hade byggt upp men det var något från Napoli, fattade faktiskt inte vad det skulle föreställa eller symbolisera men det var rätt häftigt. Men varför i en kyrka och vad gör "ku klux klan gubbarna där"???? (sista bilden)







Kommentarer
Postat av: Drutt

Man förstår ju piken, även om den var fin!!

Luvgubbarna ser ju faktiskt lite malplacerade ut. Får du undersöka vidare.

Idag hade herr Pigg fastnat äntligen så nu vilar han och jag blir ännu mer ensam!

Men det var ju faktiskt ganska skönt ändå. Tänk vad man kan åstadkomma med lite salami.

2011-02-15 @ 18:15:37
Postat av: Danne

PAPPA!!! va rädd om salamin... ;)

Mamma... du MÅSTE lära dig att fota vart som helst. Ingen bryr sig ifall du drar upp kameran och knäpper lite... Det är ju för ett gott syfte ;)

2011-02-16 @ 10:36:45
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0