14/2 Alla hjärtansdag

Fick en mobil puss i morse, det får duga. Har varit utan nät i helgen igen, mycket irriterande, har pratat med sonen och han skall nu ringa en tekniner så får vi hoppas på det. Här på skolan fungerar det däremot perfetto.
Nu blir det lite bilder från helgen med bara lite text. Skönt va?




Lite mörkt, men den här platsen går jag ofta förbi hem på kvällarna. Det känns inte alls "farligt" att gå ute ensam på kvällen. De säger att de är en säker stad, man vet ju aldrig, kanske de inte är så intresserade av mig precis, men mina pengar! Det finns faktiskt en del tiggare här, särskilt kvällstid ser man dem, sorgligt.  



Jag tog en promenad på stan i solskenet i lördags förmiddag och handlade i saluhallen för första gången. Det var inga problem, det största problemet är att välja, allt ser ju så gott ut men man skall ju orka äta upp det också, nu har man ju ingen annan att "feeda".



Jag skulle ju åka buss idag också, och det gjorde jag. Det var inte så lätt att hitta rätt busshållplats och bussen skulle ju gå åt rätt håll också. Det ordnade sig till slut men jag skulle ju av vid på rätt ställe också, vid ESP som är en stor galleri lite utanför centrum. Visst jag såg gallerian men bussen körde inte in där utan fortsatte förbi, då hoppade jag av vid nästa hållplats och fick gå på en väg man inte ska gå på och springa genom en rondell man inte ska vistas i till fots. Varning, varning! Förvirrad kvinna med flackande blick i rondell.
När jag kom fram gjorde bussen det också, nu vet jag var hållplatsen finns.

Jag hittade den här käcka munsoffan för bara 209 euro. Den var nedsatt eftersom den hade munsår, hade kostat 349!



Ungar, den här är till er. Nej, jag har inte hittat dit.



Tog en promenad på söndagen också, men då var det ännu fler människor ute. Jag kom fram till att det var en manifestation mot Berlusconi. Det är i huvudsak kvinnor som tagit initiativ till de här protesterna som har vait flera gånger tidigare, såg i tidningen idag att det hade varit i New York och London också. Det här området är inte Berlusconi-vänligt. Jag pratade med min lärare om det idag och hon säger att hon skäms över honom och Italien som låter honom hållas. Tyckte det var pinsamt att vi i Sverige visste om hans affärer med kvinnor, flickor.



Det var nog stora glassdagen igår. Det kändes som det var årets första glass för många, lite nyvaket liksom. Det var en stor hund som också ville ha glass så han reste sig mott en i gruppen och slickade honom runt munnen, han var för söt. Jag hittade små färdiga glassar i en gelateria, såg för goa ut. Nej, jag köpte ingen glass!


Tänkte att ni skulle få se mig. Har jag sagt att flera av bilderna är pinsamt att ta

Kommentarer
Postat av: Danne

Är du frisk??? Köpte ingen glass... Det låter som att jag får komma ner så du får feeda mig ;)

2011-02-14 @ 13:53:19
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Danne

Puss på alla hjärtans dag fresten!

2011-02-14 @ 13:53:55
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: eva

Det är inte lätt att feeda dig, du är ju kräsen. Kan inte du maila mig så jag får höra hur det är på jobbet. Pappa har adressen om inte du kommer ihåg.

Både puss o kram

2011-02-14 @ 14:13:15
Postat av: Therese Freijd

Det är verkligen en helt annan värld där nere... men det verkar underbart!

2011-02-14 @ 14:35:02
URL: http://danstanten.blogg.se/alvabloggen/
Postat av: Anki

Hej! Verkar va en trevlig plats du valt att tillbringa den kommande tiden.

Igår for vi iväg till Norrköping. Termometern visade -22, härligt! Ridhus är inte drömmen att stå i vintertid men igår gjorde det inget för min kära lilla Toya vann först sin klass, blev senare ungsto champion och slutade 5:a i Best In Show finalen. Fina rosetter,täcke, glas samt en ask med gelehjärtan fick vi med hem.

Kram fr Anki

2011-02-14 @ 22:22:28
URL: http://www.stutbjorken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0