11/2 Hjälp, det brinner!



Lugn, det var bara en papperskorg som brann, men det var fullt pådrag. Polisen dirigerade trafiken så det inte skulle bli kaos förbi brandbilen. Ja, alltid händer det något när man är ute och går. 

Efetrsom ni inte fick se mosaiken igår så tänkte jag bifoga lite annan typ av mosaik. Det är reklamen på ett av varuhusen, en lite mänskligare mosaik kan man säga, faktiskt ganska snygg i verkligheten.





Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Har varit i skolan och sen gick jag bort till stationen f;r att k;pa bussbiljetter, det är ganska långt dit men solen skiner och jag har gott om tid. Tänkte att jag skulle gå efter kartan för att se riktningarna lite. När jag står på ett av torgen med min karta stannar en dam i 70-års åldern på sin cykel och frågar (på engelska )om jag vill ha hjälp, jag kunde inte med att säga att det inte behövdes så jag tackade ja. Nu kunde hon inte mer engelska utan tog beskrivningen på italienska, det var ju lite gulligt, men jag fattade faktiskt vad hon sa. Jag har nu köpt ett busskort och ska imorgon föröka ta mig ut till köpcentrat som kommer att vara alldeles knökafullt, som det brukar vara på helgerna, precis som hemma i Sverige, den största skillnaden är nog ljudnivån, betydligt högre här. 

Kommentarer
Postat av: Danne

Här brann det på en stor galleria på Karl Johan för någon dag sedan ;)



I norge behöver man inte bekymmra sig för knökafulla gallerior på en lördag... Alla "hurtiga" människor far till hytta eller ut i spåret... och på söndagar är det STÄNGT!!!



2011-02-11 @ 18:44:24
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Ta rätt buss nu, så du inte hamnar ute på Lidi.

2011-02-12 @ 08:29:14
Postat av: eva

Är inte det samma väg? Börjar få lite kläm på innerstan, har man lärt sig Riga ska väl det här gå. Ha, ha Daniel du ska alltid va´värst, jag nöjer mig med en papperskorg. Kram på er kära ni.

2011-02-12 @ 10:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0