8/4 Inget särskilt



Kolla vilka stora citroner, trodde först de hängt plastcitroner i det lilla trädet.


Fin buske för några veckor sedan

Ja, det har inte hänt så mycket sen sist. Det märks att det är fredag, man är verkligen trött i huvudet efter en veckas koncentration, och nu får jag ju kämpa extra för att hänga med i de andras tempo. Men jag har märkt att prepositionerna är jag faktiskt bättre på och idag trodde jag inte att jag hade fattat någonting av en ny verbform, men faktiskt bättre än de andra. Tänka sig! Men de pratar bättre än jag. Kinestjejen har bytt klass till en lägre nivå. hon har det faktiskt ännu värre, hon kan ju inte ens säga r, det blir l.
Schweiztjejen (hon är kanske 45 år) och jag äter lunch ihop innan eftermiddags lektionerna, men tråkigare människa får man leta efter, dessutom har hon äckligt hår, skitigt. Vi har ju lite svårt att prata eftersom vi försöker på italienska hela tiden och jag hör inte vad hon säger, så det blir ju jättebra, men så tråkig som hon är så är det säkert inget interesant ändå. Fy, vad skönt det var att få ur sig lite elakheter, här på skolan har de fått för sig att jag är så optimistisk, så nu måste jag ju vara det också, ha, ha, ha. Idag kom il direttore in under lektionen och sa att det var telefon till mig. Jag blev skiträdd, vad hade nu hänt? Det var bara hyresvärden som ville att jag skulle komma hem för att nu var datakillen här för att fixa nätet, och det vill jag ju gärna. Faktiskt fattade jag vad han sa, samtalet började på engelska men vi gick ganska snart över till italienska, häftigt att man kan göra sig förstådd så pass. Vi får se om det blir bättre nät nu, jag betvivlar det.
Här är så vamt, skulle var runt 30 grader idag och imorgon. Det kallar jag sommar och inte vår. Imorgon skall hyresvärden och jag åka till Ikea för att köpa möbler till min balkong. Skall bli kul med lite utflykt igen.


Den här bilden tog jag också för ett par veckor sedan. Det finns många skolor här i området och det brukar vara fullt av ungar som står eller sitter, ibland ligger de också med väskan eller någon annans knä som kudde, och väntar på bussen på eftermiddagarna. Den här gången kom jag lite senare så det var inte så många kvar, men detta är en typisk vy jag går förbi varje dag. 

Kommentarer
Postat av: Drutt

Värme, värme var är du.

Inte hrä iaf, men det är ju i alla fall mellan 10-15 för det mesta nu så det är ganska OK.

Stackars kinesen, kan hon inte säga R, jag försöker komma på nå'n annan som också har problem med R, men jag blir inte riktigt klar över det....hmmmm.

Kul att det funkar så bra , önskar att bredbandet funkade lika bra... man blir ju tokig när man försöker koppla upp sig.



Puss och Kram

2011-04-09 @ 09:11:10
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... pappa ÄGER! ;)



Visst är det roligt när man känner att man klarar av saker...



Här börjar värmen komma så smått... har tom plusgrader när jag går till jobbet på mornarna. Igår var det dock halv storm så vinden var lite kylig...

2011-04-09 @ 09:53:39
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0