20/4 Nu är han här, mannen i mitt liv


Änteligen, det var en lång väntan, räknade timmarna och till slut minuterna innan han kom, men nu är han här, mannen i mitt liv. 

Vi började dagen tillsammans i lugnt tempo. Han ville ju absolut ha en pizza, hade ju längtat efter det. Vi satte oss på torget i solen och hade det så skönt, riktigt avkopplande. Bordet bredvid störde dock efter en liten stund eftersom de var norrmän, ett äldre par som gärna ville prata lite. Måste säga att de var inget revliga, ganska störiga faktiskt, trodde att de var nåt´. Tyckte att det var bra att svenskarna kom till Oslo och jobbade i servicebranschen eftersom de då får bättre service än av normännen själva. Vi gick till turistbyrån för att köpa ett Ravenna-kort för bara 10 euro som ger inträdde till alla kyrkor, muséer och till all denna mosaikin både från någorlunda nutid och från urminnes tider. På kvällen gick vi på bio för att se en operaföreställning från operan i Parma, det var Rigoletto av Verdi. Mycket bra och chockerande, det var nämligen helt naket vid ett tillfälle, skall vara italienare till det. Vi träffade Sabrina hon var där med sin dotter. Hon sa idag att vi var ett så fint par, passade så bra ihop. Det har hon nog rätt i.


Vi hittade en kise igår som hade hittat en något annorlunda sovplats i en tom blomlåda. han hade kommit lite för långt fram så han fick ligga upp lite med huvudet för han kunde ju inte tänka sig att backa lite.

Idag när jag kom till lektionen var jag ensam elev igen. Judit hade bett om att få flytta ner en klass, tänk att jag inte är sämst. Privatlektioner passar mig alldeles utmärkt, intensivare men så mycket bättre när det är helt anpassat efter min nivå. Drutt tycker att det är häftigt att jag lärt mig så mycket, han vet ju hur lite jag kunde från början. Vad glad jag blir.
I eftermiddag har vi varit turister och andvänt vårt kort. Här kommer bilderna.







Ett gammalt apotek

Sen åkte vi till Conad, tänk att vi hittade hit, jag började tro att det inte fanns längre. det finns ett jättefint konditori där ute, så det blev ett kakfat med blandade läckerheter. Vet inte om det framgår av bilden men det är miniatyrkakor, hur fina som helst, vilket arbete.


Kvällen avslutade vi med en fantastisk konsert i San Vitale, den mest kända mosaik kyrkan i Ravenna och säkert i hela världen för mosaikkännare. Det var faktiskt en upplevelse, en stor kör med en solist, tenor, som hade kören som doakör ungefär. 12 personer som spelade, varav en av dem var något helt otroligt musikalisk, hanterade alla sina 10! instrument på ett sätt utöver det vanliga. Han var utomjording, kom från planeten La Musica! Ja, nu vet ni hur underbart det var.

 

Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... nu vet du hur jag har det daglien med norrbaggarna ;)



Ni verkar ju ha jättetrevligt... Snart får du ju annat besök oxå :) Så det va bra att du hittade ett trevligt café, pappa ser dessutom ut att behöva äta upp sig lite :)



Du kan ju förresten hälsa pappa att han kanske skulle överväga att raka sig?! ;)



Vill gärna se en bild på er två tillsammans ju... Så bara ut och lek fotograf nu :)



Stor påskkram till er båda två... Saknar er men träffas ju snart!

2011-04-21 @ 07:15:03
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Nu ska du inte tracka ner mitt fagra skägg, det är snyggt, så det så.

I övrigt likanr min dag modrens eftersom vi tillbringade den tillsammans. Nu ska vi strax åka till Le Marche och kika lite i Senigallia och sedan ut till Morro och käka på Dal Mago. Det blir mumma det.

2011-04-21 @ 09:42:24
Postat av: Danne

Ahhh.... Äta på Dal Mago UTAN mig?!?!?!?!?!?!!? Hoppas ni får blåbärsmousse... Hälsa till Romiti Från mig!

2011-04-21 @ 15:45:32
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Mmm... kakor. :o)

2011-04-21 @ 20:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0