18/4 Imorgon kommer Drutt

Tjoho! Ska bli så roligt, fy vad jag längtar! Men jag skall gå i skolan i alla fall, är ledig på fredag och måndag så det blir en långhelg. Fredag är ingen helgdag här, bara en religiös dag men inte ledigt-från-jobbet-dag, det är däremot måndagen. Konstigt, eller skall jag säga italiensk logik.

Idag var det en ny kvinna, 61 år från Canada i klassen. Vill säga tillsammans med mig, eftersom de andra två var klara med sina veckor. Ja, det är ingen brist på nya kontakter i alla fall. Hon är språklärare och tidigare gjort sådana här utflykter men då till Sicilen och på 1 månad, nu stannar hon bara 1 vecka.

Igår eftermiddag gick jag ut för att ta en kaffe och stööte på ett litet gäng på toget som dansade så fint för oss. På scenen sjöng de movimento sexy, och det var det sista det var, men kul att titta på, och de hade lika roligt själva.


Efter en kaffe på torget fortsatte jag en bit genom stan. Lördag och söndag eftermiddag är stora strosardagen så det går inte att hålla något tempo, då får man välja andra vägar är genom centrum, men det är väldigt trevligt. jag gick förbi en kyrka och upptäckte att det var en konsert där inne. Fantastiskt, 20 pers på stråkar och fyra på blås, tänka att det finns så mycket högklassig musik bara man går ut på en promenad, underbart!


Gick förbi några trevliga ställen på vägen hem. Ser ni katten längst ner på bilden. Det märks att det är ett rikt område jag är i, har inte sett en smal katt, t o m katterna är feta.


Synd att solen är så stark, det tar bort färgerna från husen, men gulligt var det i alla fall.

Igår kväll var jag vrålhungrig, hade bara druckit en kaffe på dagen, och tänkte ta en pizza. Gick bara till närmaste stället. Det var som vanligt mycket folk och de glömde bort min pizza, så jag sa till lite försiktigt. Till saken hör att jag sitter precis vid köksingången och hör att pizzabagaren, ägaren, gapar och skriker och för ett fasligt liv genom att slå i saker också. Men nu får han plötsligt ett totalt sammanbrott därinne och hela restaurangen tystnar och tittar mot köket. Personalen bara tittar ner och rycker på axlarna. Efter en stund är han klar med att ha rivit hela köket och slagit ihjäl killen som hjälper honom och alla börjar äta igen, utom jag, jag väntar fortfarande. Tillslut kommer pizzan och den ser lika god ut som vanligt men jag har inte samma matlust längre, och jag som varit så hungrig åt inte ens upp. Jag berättade för Sabrina och hon sa att han är känd för att inte vara klok. Synd, nu kan jag inte gå dit mer, men jag har ju mitt stora-händerna-stället, där är de alltid lika glada fast de håller på att jobba ihjäl sig ibland.


Kommentarer
Postat av: Drutt

Japp, i morgon kommer jag, Ska bli fantastiskt.

Hoppas det fina vädret håller i sig också även om det idag faktiskt är 20 grader här hemma så vet man ju aldrig vad aprilvädret kan hitta på. Men det känns ju lite säkrare i Italien iaf.

Påsk är det, mucket musik ska det bli och en och annan pizza...mums. Får väl undvika den galne, det finns ju många andra ställen att gå till...även om det är kul med galna människor ibland.

Ha det så bra så syns vi om några timmar. Puss i påsk,

2011-04-18 @ 15:40:44
Postat av: Håkki

Ha en alldeles förträfflig påsk båda två! :o)

2011-04-18 @ 16:59:58
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Nu vet du hur det va på på den gamla goda tiden emellanåt ;) Nejdå... SÅ illa var det aldrig...



Hoppas ni får en fin påsk... Själv jobbar jag både skärtorsdag, långfredag och annandag påsk... Men det bekymrar mig inte så mycket... Trivs så bra så jag går gärna dit :)



PåskeKlem på er båda!

2011-04-18 @ 20:17:30
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0