13/4 Friluftsdag


Idag har vi varit ute på vift. Sabrina tog oss med ut till ett naturreservat straxt utanför stan. Lektionens syfte var inte natur uten att konversera under lite andra former. Det var riktigt trevligt. Naturen är så vacker just nu, helt ny, träden är nyutslagna och blommorna blommar för fullt. Måste säga att det såg verkligen ut som i Sverige. Samma blommor, klöver, smörblommor, maskrosor, tusenskönor, vallmo, nässlor, tistlar och mycket annat. Det går ju in ett delta här som är idealiskt för fågellivet och där stannade vi till, påminde väldigt mycket om Tåkern, men här fanns vita Flamingos, det gör det inte vid Tåkern!


Det var väldigt lugnt och skönt, har faktiskt aldrig besökt något liknande i Italien så det var nytt även för mig. Vi stannade till vid ett café längs vägen för att ta en kaffe och besöka toaletten. De andra två tjejerna började med toabesök men Sabrina och jag sparade det till efteråt. Man fick be om nyckeln i kassan men personalen var inte särskilt intresserade av Sabrina där hon stod och väntade, jag fattade inte varför hon inte sa till, hon bara ryckte på axlarna åt dem. Då gjorde jag som vanligt, ryckte in och fixade,jag har ju lite svårt för att inte styra och ställa, så jag höjde rösten en aning och pockade på uppmärksamhet genom scusami, och fortsatte sedan att be om nyckeln till toan, eller är det kanske upptaget, fick jag också fram. Nej då, de var ledigt och jag fick nyckeln som jag lämnade till Sabrina, hon tackade så mycket och jag kände mig så duktig, så duktig, mest för att språket inte hade hindrat mig från att vara jag.


Vi stötte på några hästar också som var på lösdrift, men de var inte särskilt intresserade av oss så jag behövde inte ens bli rädd. Byt ut Pinjeträden mot tallar så är vi i Sverige.

jag skulle ta ett kort på mina kamrater på en bro, men då kom den här bilen, eller ska jag säga båten farandes


Men här är de

Från vänster. Sabrina - läraren, Emma - från England, Krista - från Schweiz, hon har faktiskt blivit lite bättre, men det är väl att man vant sig. Men nästa vecka kanske jag blir själv igen, eller så kommer det nya elever, det blir i alla fall inte dessa. Vediamo.

Kan ju passa på att kommentera inläggen. Väldans vad du kan Daniel! Lycka till med husköp Deas, men ni väntar väl tills jag kommer hem och kan tycka något, ha, ha, ha


Kommentarer
Postat av: Sonen Andreas

Det vet jag inte om jag kan =P

Det beror ju på om vi hittar något som är intressant. Men jag lovar att skicka bilder och info först i alla fall.

Och farsan med flera får självklart komma och titta först också. =)

2011-04-14 @ 11:44:55
URL: http://crettin.bilddagboken.se
Postat av: Danne

Du har det då trevligt :) Men du kan få komma och hälsa på mina "kollegor"... dem behöver du inte heller vara rädd för :)



2011-04-15 @ 06:11:35
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0